Hoog scoren in de organische (niet-betaalde) resultaten van zoekmachines is zo makkelijk nog niet. Is je website technisch in orde, vindt Google je content relevant, en is je autoriteitswaarde hoog genoeg? mProvement wijst je de weg in dit landschap van continu veranderende technieken, tools en algoritmes.
Hoog scoren in Google door middel van search engine optimisation (SEO) vergt meer dan het schrijven van gewoon goede teksten. SEO-teksten bevatten waardevolle content voor bezoekers, zijn geoptimaliseerd voor belangrijke zoektermen, en geven relevante informatie over het gezochte onderwerp. Wil je het echt goed aanpakken, dan blijf je je teksten continu analyseren en aanpassen, om zo je resultaten te verbeteren.
SEO kent ook een technische kant. Door gebruik te maken van de juiste technieken vergroot je de gebruiksvriendelijkheid van je website. Denk hierbij aan de laadsnelheid, responsiviteit voor mobiele gebruikers, en het installeren van plug-ins. Deze factoren spelen een grote rol in de kwaliteit van je site en zijn daardoor medebepalend voor je ranking in de organische zoekmachineresultaten.
Een hoge Google-score vraagt om goede content, techniek en linkbuilding.
Daarnaast speelt linkbuilding een grote rol in de ranking van je site. Google kent aan iedere website een autoriteitswaarde toe. Deze wordt bepaald door het aantal kwalitatieve en relevante backlinks: links op externe websites die verwijzen naar jouw website. Het gaat dan niet alleen om de hoeveelheid verwijzingen, maar voornamelijk om de kwaliteit van de verwijzende websites. Linkbuilding is een van de lastigste en meest ongrijpbare aspecten van SEO. Daarom is het belangrijk dat je het linkprofiel van je website op de juiste manier opbouwt.
Wil je beter scoren in Google? Daar heb je gelukkig mProvement voor. We analyseren welke SEO-aspecten je al op orde hebt en waar nog verbetering nodig is. We zijn op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en technieken, en zetten die kennis en ervaring op een praktische manier in om jouw website een boost te geven in de zoekresultaten.
SEA (zoekmachine-adverteren)
De kunst van zoekmachine-adverteren is het binnenhalen van zo veel mogelijk relevante kliks tegen zo laag mogelijke kosten. Dat betekent continu analyseren en optimaliseren.
Lees verder