Richt je je met jouw product of dienst op de zakelijke markt, dan weet je dat de B2B-klantreis wezenlijk verschilt van de customer journey van een gewone consument. mProvement helpt je bij het bepalen en invullen van de juiste contactmomenten op elk moment in het B2B-beslissingsproces.
Bij B2B zijn vaak verschillende mensen bij een aankoop betrokken, met ieder een ander belang. En er is meestal sprake van een langdurig oriëntatie- en besluitvormingsproces waarin die verschillende stakeholders ieder apart overtuigd moeten worden. Soms op basis van ratio, dan weer vanuit een relationele benadering. In vaktermen: bij B2B marketing is er sprake van veel verschillende touchpoints die allemaal met behulp van micro-conversies gemanaged moeten worden.
Online B2B marketing een vak apart.
mProvement helpt je bij het identificeren van de juiste touchpoints op elk moment in de B2B-klantreis. Waar bevindt je klant zich online, hoe zoekt hij informatie en wat heeft hij nodig om te kiezen voor jouw product of dienst? We kijken bijvoorbeeld naar de inzet van social media zoals LinkedIn, naar het gebruik van Paid Search en naar het toepassen van content marketing. We onderzoeken wat voor jou werkt en hoe je je beschikbare budget zo goed mogelijk kunt inzetten om zakelijke klanten te werven. En natuurlijk rapporteren we over het succes van de campagnes en sturen we bij waar nodig. Online B2B marketing is soms een proces van een lange adem, maar draagt uiteindelijk aantoonbaar bij aan het succes van je onderneming.
(Predictive) Analytics
Meten is weten: in data zit waarde. Niet alleen om lopende campagnes te optimaliseren, maar ook om te voorspellen wat je klant zal gaan doen en daar de klantreis op in te richten.
Lees verder