Marit Noorlander is, samen met Sophie Nyström-Andersson, eigenaar van destination marketingbureau Gate2Marketing. Ze vertelt: “Auke is op het gebied van Google Ads echt mijn rots in de branding. Een vakidioot – in de goede zin van het woord! – die continu met me meedenkt, me uitdaagt en die inhoudelijk ontzettend goed is.”
Google Ads
Marit: “Gate2Marketing helpt bestemmingen bij hun marketing om vakantiegangers aan te trekken. We bereiken mensen die zich op een vakantie aan het oriënteren zijn en bieden hen inspiratie over een land of regio, met als uiteindelijke doel om hen richting een boeking te sturen. Om dat te bereiken zetten we een brede media-mix in, waarbinnen Google Ads heel belangrijk is. En voor die Google Ads campagnes werken we samen met mProvement.
Lastige klant
Omdat we geen product verkopen maar ‘inspiratie’, zijn we beste een lastige klant. Er is aardig wat denkwerk nodig om slimme campagnes op te zetten en het effect daarvan goed te meten. Ik merk dat Auke en zijn team dat juist leuk en interessant vinden: het gaat ze niet om de hoogte van het budget voor de campagne, maar om de uitdaging. Het gebeurt regelmatig dat Auke me kort na een overleg toch nog terugbelt en zegt: ‘Ik heb nog eens zitten nadenken…’. Daardoor merk ik dat er echt naar onze case gekeken wordt. Niet alleen op het moment dat we een rapportage bespreken, maar juist ook tussendoor.
Meedenken & anticiperen
Wij zijn ook een kritische klant. We zijn zelf marketeers, dus we begrijpen hoe je een goede Google Ads campagne neerzet. En als marketingbureau hebben we te maken met onze eigen eindklanten die – terecht – het onderste uit de kan willen halen voor hun budget. Ik verwacht dan ook dat mProvement de expertrol pro-actief op zich neemt. Auke vindt dat niet lastig, maar logisch. Hij denkt met ons mee en anticipeert op mogelijke vragen. En hij voorziet me van alle informatie die ik nodig heb om verantwoording te kunnen afleggen aan mijn eindklant over het resultaat van hun campagnes.
Goede ideeën & oplossingen
Ik zie dat mProvement bovenop onze campagnes zit. Ze trekken aan de bel wanneer dat nodig is en komen met goede ideeën en oplossingen. Auke denkt inhoudelijk zó ontzettend mee. En als de resultaten van onze campagnes eens wat minder zijn – de reisbranche is immers grillig – dan is Auke alweer aan allerlei touwtjes aan het trekken om te zien wat hij kan aanpassen.”